loading...

تجارت آنلاین / تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ

بازدید : 203
يکشنبه 23 آذر 1399 زمان : 10:19

یکی از کلمات دیگری که در سئو با آن روبرو هستند پی بی ان نام دارد. این عبارت سه حرفی به معنی شبکه وبلاگ های خصوصی است. فواید و معایب متعددی برای این شبکه بیان شده است. یکی از معایب آن هزینه اجرای بالا و مدیریت دشوار سایت ها است. اما اجرای مناسب PBN می تواند بر رتبه بندی و نرخ بازدید سایت اثر مثبت داشته باشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به بررسی این مورد بپردازیم. شاید شما با خود بگوئید PBN چیست و مزیت ها و معایب آن چیست؟ ما در این مقاله تمام این موارد را پاسخ خواهیم داد.

نحوه شناسایی PBN

کلید شناسایی یا ردپای وب سایت ها همان PBN است. در گذشته پی بی ان مانند IP عمل می کرد. اما امروزه نحوه عملکرد آنها کمی پیچیده تر شده است و ممکن است برای کاربران تشخیص آنها دشوار باشد. هنگامی که تعیین می کنید سایت شما بخشی از PBN باشد، باید از مواردی که می تواند سبب افت جایگاه سایت شما شود اجتناب کنید، به همین منظور باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• هاست:

آیا هاست ها عملکردی مشابه با IP دارند؟ شما برای اینکه بتوانید تعیین کنید که چه سایت ها یا شبکه هایی هاستینگ هستند می توانید از سایت SpyOnWeb.com یا سایت های مشابه استفاده کنید. زیرا اگر سایت هایی که یکدیگر را تقویت می کنند همگی بر روی یک IP یا هاست قرار داشته باشند، سبب افزایش ریسک شناسایی این مورد توسط گوگل می شود. برای حل این مشکل شما می توانید از شرکت های مختلف هاست دریافت کنید. یا اینکه می توانید برای هر سایت IP جداگانه دریافت کنید. البته این امر سبب افزایش هزینه ها شما می شود. و مدیریت سایت ها دشوار می کند. یکی از راه هایی که شما می توانید برای مخفی نگه داشتن اطلاعات هاست خود بکار ببرید، استفاده از CDN است. استفاده از این سرویس ها منجر به مخفی شدن اطلاعات هاست شما می شود.

• تم های مشابه:

گاهی اوقات تم های وردپرس حاوی کد برای هر تم هستند. شما می توانید با استفاده از این کدها، تم مورد نظر را در موتور جستجوگر پیدا کنید. و سعی کنید برای رهایی از جریمه گوگل از تم های مختلف برای سایت های خود استفاده کنید. قطعا تمام افراد در حین طراحی سات خود، تمی مشابه را انتخاب نمی کند. در نتیجه شباهت صفحه تم ها می تواند گوگل را مشکوک کند.

• مالکیت سایت:

برای اینکه بتوانید اطلاعات مالک سایت را وارد کنید باید از WHOIS استفاده کنید. اطلاعات موجود در ر مخفی هستند. اما دقت داشته باشید اگر اطلاعات وارد شده برای هر سایت یکسان باشد به این معنی است که مالک تمام سایت های یک نفر است و ممکن است دردسر ساز باشد. زیرا یکی از اصلی ترین ملاک های گوگل برای رتبه بندی سایت ها، مالکیت آنها است. و اگر تمام سایت هایی که به یکدیگر لینک داده اند متعلق به یک شخص باشد گوگل به سادگی می تواند این مورد را تشخیص دهد. به همین دلیل می توانید با استفاده از WHOIS اطلاعات سایت خود را مخفی کنید. که این کار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. هزینه های اضافی می تواند موجب شود گوگل به شما مشکوک شود. پس باید سایت ها را به نام افراد مختلف ثبت کنید.

• محتوای تکراری:

قبل از اینکه متنی را در سایت خود قرار دهید آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید این متن در سایت دیگری بارگذاری نشده باشد. زیرا تکراری بودن محتوای سایت ها سبب افت رتبه در گوگل می شود

• بک لینک:

می توانید بک لینک ها در سایت های Ahrefs یا Majestic بررسی کنید. این دو سایت بزرگترین پایگاه حاوی لینک هستند، شما با بررسی این دو سایت می توانید پیوند میان سایت ها را تشخیص دهید.

• تصاویر و ویدئوها:

از آنجا که تهیه و تولید عکس و فیلم کمی دشوار است به احتمال زیاد اغلب تصاویر در چندین سایت کپی خواهند شد. اما شما می توانید برای انتخاب فیلم و عکس متناسب با محتوای خود از گوگل استفاده کنید.

یکی از مواردی که می تواند سبب افت جایگاه سایت شما شود، استفاده از بک لینک های مشابه است. برای مثال اگر چندین سایت مختلف به یک لینک پیوند داده شوند یا از یک لینک استفاده کنند این مورد توسط الگوریتم Penguin Google که الگوریتم رتبه بندی گوگل است، شناسایی خواهد شد. و در نهایت به کاهش رتبه سایت شما منجر خواهد شد.

به عبارت دیگر PBN ها مجموعه ای از سایت هایی هستند که متعلق به یک شرکت یا سازمان می باشند. اما در هر یک از وب سایت ها افراد مختلفی برای برقراری ارتباط و ایجاد لینک با سایر سایت ها مشغول به کار هستند. به عبارت ساده تر، به الگویی برای پیوند و لینک مکرر بین سایت ها، پی بی ان گفته می شود.

چگونه می توانید سایت خود را از PBN ها محافظت کنید؟

هیچ مشاور مجربی در زمینه سئو سایت، استفاده از وبلاگ های خصوصی را برای افزایش بازدید یا یا ایجاد لینک به شما توصیه نمی کند. در مواردی که شما فعالیت های سایت خود را به شخص دیگری محول کنید امکان دارد که سایت شما درگیر PBN شود بدون اینکه شما از این موضوع مطلع باشید. اگر شما اقدام به خرید لینک کنید، سایت خود را با خطر جدی مواجه خواهید کرد. سعی کنید با افرادی که به سایت شما سر میزنند تبادل لینک انجام دهید.

شما باید فعالیت های ایجاد لینک را دقیقا تحت نظارت قرار دهید. از روش های که گوگل آن را به عنوان لینک در نظر می گیرد آگاهی پیدا کنید، و مطمئن شوید فردی که لینک ها را برای شما انجام می دهد نیز از قوانین گوگل اطلاع دارد. لینک هایی که برای سایت خود استفاده می کنید باید کاملا شفاف باشند.

بک لینک سئو چیست؟

یک لینک پیوندی است که در هنگام اتصال دو سایت به یکدیگر ایجاد می شود. به بک لینک، پیوند وردی نیز گفته می شود. در سئو بک لینک بسیار مهم است. زیرا سبب اعتبار سایت شما می شود. اهمیت بک لینک در سئو به دلیل این است است که بک لینک به معنای رای اعتماد یک سایت به سایت دیگر است. وقتی چندین صفحه وب یا وب سایت به یک سایت مشخص لینک می کنند موتورهای جستجو به این نتیجه می رسند که آن سایت ارزش لینک کردن را دارد. به همین دلیل بک لینک ها می توانند تاثیر مثبتی در رتبه بندی سایت شما داشته باشند.

بک لینک تایید اعتبار سایت است

چگونه می توانید بک لینک به دست بیاورید؟

یکی از مولفه های اصلی در سئو دریافت بک لینک است. دریافت بک لینک از برخی سایت ها اهمیت زیادی دارد. برای مثال بک لینک از یک سایت پر مخاطب در مقایسه با یک سایت نامعتبر می تواند تاثیر بیشتری در رونق کسب و کار شما داشته باشد. مدیران سایت ها می توانند از موتورهای جستجو بخواهند که فقط لینک های معتبر را دنبال کنند. البته به یاد داشته باشید که نباید همه بک لینک های دریافت شده از وب سایت های دارای اعتبار کم را حذف کرد.اهمیت لینک هایی که شما به سایت ها می دهید نیز مانند بک لینک ها متفاوت است. وقتی می خواهید به یک سایت لینک دهید باید حتما محتوا، متن موجود در صفحه و رتبه در موتور جستجوگر را در نظر بگیرید.

شما با استفاده از محتوای اختصاصی می توانید به بک لینک مناسب دست پیدا کنید.البته در این روش باید زمان زیادی را برای معرفی وب سایت خود به سایر سایت ها صرف کنید. اما اگر می خواهید در زمان کوتاه به بک لینک های مناسب دست پیدا کنید می توانید با سفارش تبلیغات اقدام به خرید لینک کنید. برای انجام این کار باید به صورت هفتگی یا ماهانه این مورد را با کلمات متفاوت و در چندین سایت معتبر انجام دهید.

عوامل موثر در کیفیت بک لینک

اعتبار دامنه، تعداد لینک های خروجی می تواند بر کیفیت بک لینک ها تاثیر بگذارد

• انکر تکست:

کلمه کلیدی که به صفحه دیگر لینک می دهد انکر تکست نامیده می شود. زمانی که شما با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر خود (همان کلمه کلیدی که می خواهید با آن لینک دریافت کنید) سیگنالی مثبت به گوگل می فرستید، گوگل می تواند با توجه به همین انکر تکست رتبه سایت مورد نظر را افزایش دهد.

• اعتبار دامنه:

دومین عامل تاثیر گذار بر کیفیت بک لینک اعتبار دامنه است که توسط شرکت Moz ایجاد شده است. موارد مختلفی می تواند بر اعتبار دامنه تاثیر بگذارد. که مهمترین عوامل موثر بر اعتبار یک دامنه عبارتند از: تعداد لینک ورودی، کلیفیت لینک ها، فعالیت سایت ها در شبکه های اجتماعی و … . همه این موارد می توانند سبب افزایش یا کاهش اعتبار دامنه می شوند. دقت داشته باشید که اعتبار دامنه می تواند در مشخص کردن کیفیت بک لینک نقش اساسی داشته باشد.

• دریافت لینک بر اساس موقعیت سایت:

اگر زبان سایت شما فارسی باشد، اگر بک لینک هایی از دامنه .ir دریافت کنید برای اعتبار سایت شما بهتر است و می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. اما فارسی بودن زبان سایت شما می تواند مانعی برای بین المللی شدن رتبه سایت شما باشد.

• تعداد لینک های داخل صفحه:

گوگل از روش های مختلف برای تشخیص لینک های نرمال و غیر نرمال استفاده می کند. اما اگر تعداد لینک های موجود در صفحه سایت شما نباید زیاد باشد. به عبارت دیگر تعداد لینک های خروجی باید با محتوای سایت شما متناسب باشد. زیرا عدم تناسب تعداد محتوا و لینک های خروجی سایت شما می تواند سبب جریمه از سوی گوگل شود.

ساده ترین راهکارها برای دریافت بک لینک رایگان

• سعی کنید در وب نوشت ها نظر بگذارید:

ممکن است شما روزانه چندین مرتبه از مطالب وب سایت های مشابه با سایت خود را مطالعه کنید. شما می توانید در زیر آن مطالب کامنت بگذارید و آدرس صفحه ای از سایت خود را که مطلبی مشابه با آن مطلب دارد را بنویسید. با این کار می توانید یک بک لینک رایگان دریافت کنید.

• در انجمن ها به گفتگو بپردازید:

شما می توانید برای خود اکانت بسازید. و در انجمن ها با افراد مختلف به تبادل نظر و گفتگو بپردازید. می توانید از آدرس صفحات خود به عنوان امضای در زیر گفتگوها استفاده کنید، یا می توانید در بحث های مشابه با محتوای سایت خود، آدرس صفحه مورد نظر را ارائه کنید.

• از نوشتن پست مهمان استفاده کنید:

در برخی از سایت ها و وبلاگ ها برای کاربران این امکان قرار داده شده است که می توانند پست های خود را در آن سایت یا وبلاگ به اشتراک بگذارند. شما می توانید از این فرصت استفاده کنید. محتوایی مناسب از سایت خود همراه با آدرس آن صفحه را در پست مهمان قرار دهید. با استفاده از این روش شما به سادگی بک لینک عالی دریافت خواهید کرد.

• مطالب سایت خود را در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

شما می توانید از صفحات خود در اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین و فیس بوک برای انتشار پست های سایت خود استفاده کنید. شما با این کار و از طریق شبکه های اجتماعی خود به آسانی برای سایتتان بازدید کننده جذب می کنید.

آیا PBN همان بکلینک است؟

بک لینک به معنی لینک های لایه ای است که در چند لایه و به صورت غیر مستقیم گسترش می یابد. این لینک ها مختلف و متنوع هستند. و می تواند بر ارتقای رتبه سایت شما تاثیر داشته باشند. زمانی که سایر روش ها برای افزایش رتبه جواب خوبی نداده باشد می توانید از PBN استفاده کنید. دقت داشته باشید که PBN با بک لینک فرق دارد. زیرا پی بی ان به معنی مجموعه ای از شبکه های بک لینک خصوصی است. در حالی که بک لینک در اثر ارتباط دو سایت با یکدیگر به وجود می آید و می تواند نشان دهنده اعتبار سایت باشد. و توسط سایت های دارای مالکیت مجزا ایجاد می شود. اما در پی بی ان لینک ها و بک لینک ها توسط مجموعه ای از سایت های دارای یک مالک واحد انجام می شود.

PBN چه ارتباطی به بک لینک دارد؟

یکی از روش های ایجاد بک لینک استفاده از PBN است. اما اگر این مورد به خوبی انجام نشود از طرف گوگل به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. و سبب دریافت جریمه از سوی گوگل می شود. در PBN بک لینک به صورت از طریق روش های خاص و مورد تائید گوگل سبب تقویت سایت شما می شود.

PBN دقیقا چیست؟

استفاده از پی بی ان برای سایت های درآمدزا

PBN یا شبکه خصوصی وبلاگ، شبکه ای از وب سایت های معتبر است که برای ارتقای رتبه بندی شما در گوگل از ایجاد لینک در وبسایت های پولی شما استفاده می کند. وب سایت های پولی در واقع وب سایت هایی هستند که شما برای کسب درآمد آنها را ایجاد می کنید. اصطلاح دیگر PBNS است که به معنی وبسایت های موجود در شبکه پی بی ان است. اما باید بدانید که هیچ یک از این وب سایت ها با یکدیگر در ارتباط نیستند. در تعریف ساده تر باید بگویی. که پی بی ان به معنی مجموعه ای از شبکه ها دارای یک مالک است. و هر فردی می تواند با تهیه و خرید دامنه های وب زنجیره ای از PBN در اختیار داشته باشد. اما توسعه این شبکه پروسه ای پیچیده و دارای هزینه زیاد است. در صورتی که بک لینک های حاصل از این مجموعه دارای کیفیت بالا باشند می توان گفت که شبکه ما بسیار خوب عمل می کند. می دانید بزرگترین نبع قدرت یک سایت، بک لینک است.

آیا PBN قانونی است؟

خیر از نظر گوگل استفاده از PBN قانونی نیست. علیرغم این مورد استفاده از آن دشواری های زیادی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که ما معتقدیم استفاده از پی بی ان گزینه ای مناسب نیست. باید در نظر بگیرید که هزینه ساخت و نگهداری PBN بسیار بالا است. ساخت یک شبکه قوی به بسیار وقت گیر و زمان بر است. با استفاده از PBN ما معمولا از سایت خود و بروزرسانی آن غفلت می کنیم. برای افرادی که سئو کار می کند گوگل بهترین دوست به حساب می آید اما با استفاده از PBN شما این دوست را به دشمن خود تبدیل می کنید. زیرا گوگل استفاده از پی بی ان یا هر نوع سایت مشابه را در دسته کلاه سیاه قرار می دهد. در نتیجه استفاده از آن عملا سبب می شود گوگل به دشمنی با سایت شما اقدام کند.

آیا PBN هنوز هم کارایی دارد؟

پی بی ان هنوز هم کارایی دارد اما بهتر است برای سایت های درآمدزا به کار گرفته شود

گوگل در سال 2014 در مورد استفاده از شبکه PBN هشدار داده است. این هشدار خود گواه کارایی PBN است. زیرا در صورتی که این شبکه کارایی نداشت نیاز نبود گوگل در مورد استفاده از آن هشدار دهد. اما باید بدانید که امروزه شبکه ها بسیار قدرتمند شده اند. همین امر سبب می شود روزانه بین 30 تا 50 هزار دامنه از رده خارج شوند. این دامنه های منقضی شده دارای بالاترین پتانسیل برای ورود به شبکه PBN هستند.

تفاوت PBN و رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در مقایسه با پی بی ان سرعت بیشتری برای افزایش اعتبار و رتبه سایت دارد

در PBN باید بتوانید بک لینک دریافت کنید و این مقوله کمی وقت گیر است. اما حتما باید زمان مورد نظر سپری شود زیرا گوگل در مدت زمان کوتاه به شما امکان دسترسی به رتبه مورد نظر را نمی دهد. نکته دیگر این است که شما باید از کلمات کلیدی مناسب و انبوه استفاده کنید. اما رپورتاژ آگهی یک مقاله خاص است که جنبه تبلیغاتی دارد. اگر شما استفاده از رپورتاژ آگهی را برای افزای رتبه خود انتخاب کرده اید باید بدانید که در کمترین زمان می توانید به هدف اصلی خود دست پیدا کنید.و در سال 2020 رپورتاژ آگهی ها تاثیر بیشتری در افزایش رتبه سایت ها داشته اند. هم PBN و هم رپورتاژ آگهی می تواند سبب افزایش بازدید، ارتقای رتبه بندی و افزایش لینک های دریافتی سایت شما شود. شما باید در گام اول هدف و استراتژی خود از انجام تبلیغات مشخص کنید. اما ما رپورتاژ آگهی را برای دریافت بک لینک به شما توصیه می کنیم زیرا می توانید در مقایسه با پی بی ان در مدت زمانی بسیار کوتاه هر به بازدید و رتبه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

فواید داشتن PBN چیست؟

در BPN به دلیل یکسان بودن مالک تمام سایت ها می توان مانع ورود رقبا به سایت خود شد

شما با استفاده از شبکه PBN می توانید بر تمام سایت هایی که به شما لینک می دهند نظارت داشته باشید. در نتیجه هیچ نگرانی از بابت حضور رقبا در سایت خود نخواهید داشت. تنها نگرانی که برای شما وجود دارد، جریمه شدن از سوی گوگل است. این مورد نیز به آسانی قابل حل است. زیرا شما تمام لینک ها را در اختیار دارید. به همین دلیل می توانید لینک های ضعیف را شناسایی و حذف کنید. از این طریق دیگر با جریمه از سوی گوگل مواجه نخواهید شد. علاوه بر این با استفاده از این شبکه شما نیاز ندارید که تمرکز خود را بر روی محتوای شبکه خود قرار دهید بلکه می توانید با شناسایی دامنه هایی که روزانه به فعالیت خود در گوگل خاتمه می دهند، موضوعات مربوط به محتوای سایت خود را انتخاب نمایید.

دلایل اصلی برای استفاده از PBN

معمولا مدیران برای افزایش نرخ بازدید و موفقیت سایت های خود بر لینک سازی خارجی متمرکز می شوند. به همین دلیل آنها سعی می کنند با تمام تلاش خود اقدام به شناسایی سایت های معتبر کنند. این مورد هزینه بسیاری زیادی را به مدیران شرکت ها تحمیل خواهد کرد. حتما می تواند بک لینک علاوه بر این می تواند سبب ارتقای رتبه سایت شود می تواند دردسرهایی نیز به دنبال داشته باشد. مثلا ممکن است سایتی را انتخاب کنید که فعالیت خود را در گوگل کاهش داده یا حتی دیگر بر روی فعالیت های انجام شده در سایت شما متمرکز نیست.

علاوه بر این ممکن است سایت های رقیب بتوانند فعالیت شمات را رصد کنند. و با ارزیابی اقدامات شما بتواند با ارائه محتوا و خدمات بهتر، از سایت شما سبقت بگیرند. بعلاوه سایت های معتبر نیز ممکن است برای لینک سازی از شما هزینه دریافت کنند. همه این موارد می تواند دلیل و انگیزه اصلی مدیران سایت های برای استفاده از PBN باشد. زیرا با استفاده از پی بی ان می توایند می توانید دقیقا بر لینک سازی نظارت داشته باشید.

روش های مختلف لینک سازی در PBN

در PBN بیش از 250 روش مختلف برای لینک سازی وجود دارد. البته تنها در حدود 25 درصد از این روش ها دارای تاثیر مثبت بر رتبه سایت هستند. اغلب روش های PBN یا فاقد تاثیر هستند یا می توانند سبب جریمه توسط گوگل شوند. حتما باید قبل از قرار دادن بک روی روی صفحه سایت، آن را امتحان کنید. بعد از اینکه بک لینک را روی سایت خود قرار دهید و کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید، سایت شما می تواند برای کاربران در رتبه یک یا برای برخی در رتبه دو قرار بگیرد.

  1. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/20/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.htm
  2. https://webkav.persianblog.ir/DvWQoayL7lcpL178rdm9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
  3. http://seowebmaster7.sitearia.ir/post-326488.html
  4. https://seo77.weblog.com.co/Post/9/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.html

یکی از کلمات دیگری که در سئو با آن روبرو هستند پی بی ان نام دارد. این عبارت سه حرفی به معنی شبکه وبلاگ های خصوصی است. فواید و معایب متعددی برای این شبکه بیان شده است. یکی از معایب آن هزینه اجرای بالا و مدیریت دشوار سایت ها است. اما اجرای مناسب PBN می تواند بر رتبه بندی و نرخ بازدید سایت اثر مثبت داشته باشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به بررسی این مورد بپردازیم. شاید شما با خود بگوئید PBN چیست و مزیت ها و معایب آن چیست؟ ما در این مقاله تمام این موارد را پاسخ خواهیم داد.

نحوه شناسایی PBN

کلید شناسایی یا ردپای وب سایت ها همان PBN است. در گذشته پی بی ان مانند IP عمل می کرد. اما امروزه نحوه عملکرد آنها کمی پیچیده تر شده است و ممکن است برای کاربران تشخیص آنها دشوار باشد. هنگامی که تعیین می کنید سایت شما بخشی از PBN باشد، باید از مواردی که می تواند سبب افت جایگاه سایت شما شود اجتناب کنید، به همین منظور باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• هاست:

آیا هاست ها عملکردی مشابه با IP دارند؟ شما برای اینکه بتوانید تعیین کنید که چه سایت ها یا شبکه هایی هاستینگ هستند می توانید از سایت SpyOnWeb.com یا سایت های مشابه استفاده کنید. زیرا اگر سایت هایی که یکدیگر را تقویت می کنند همگی بر روی یک IP یا هاست قرار داشته باشند، سبب افزایش ریسک شناسایی این مورد توسط گوگل می شود. برای حل این مشکل شما می توانید از شرکت های مختلف هاست دریافت کنید. یا اینکه می توانید برای هر سایت IP جداگانه دریافت کنید. البته این امر سبب افزایش هزینه ها شما می شود. و مدیریت سایت ها دشوار می کند. یکی از راه هایی که شما می توانید برای مخفی نگه داشتن اطلاعات هاست خود بکار ببرید، استفاده از CDN است. استفاده از این سرویس ها منجر به مخفی شدن اطلاعات هاست شما می شود.

• تم های مشابه:

گاهی اوقات تم های وردپرس حاوی کد برای هر تم هستند. شما می توانید با استفاده از این کدها، تم مورد نظر را در موتور جستجوگر پیدا کنید. و سعی کنید برای رهایی از جریمه گوگل از تم های مختلف برای سایت های خود استفاده کنید. قطعا تمام افراد در حین طراحی سات خود، تمی مشابه را انتخاب نمی کند. در نتیجه شباهت صفحه تم ها می تواند گوگل را مشکوک کند.

• مالکیت سایت:

برای اینکه بتوانید اطلاعات مالک سایت را وارد کنید باید از WHOIS استفاده کنید. اطلاعات موجود در ر مخفی هستند. اما دقت داشته باشید اگر اطلاعات وارد شده برای هر سایت یکسان باشد به این معنی است که مالک تمام سایت های یک نفر است و ممکن است دردسر ساز باشد. زیرا یکی از اصلی ترین ملاک های گوگل برای رتبه بندی سایت ها، مالکیت آنها است. و اگر تمام سایت هایی که به یکدیگر لینک داده اند متعلق به یک شخص باشد گوگل به سادگی می تواند این مورد را تشخیص دهد. به همین دلیل می توانید با استفاده از WHOIS اطلاعات سایت خود را مخفی کنید. که این کار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. هزینه های اضافی می تواند موجب شود گوگل به شما مشکوک شود. پس باید سایت ها را به نام افراد مختلف ثبت کنید.

• محتوای تکراری:

قبل از اینکه متنی را در سایت خود قرار دهید آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید این متن در سایت دیگری بارگذاری نشده باشد. زیرا تکراری بودن محتوای سایت ها سبب افت رتبه در گوگل می شود

• بک لینک:

می توانید بک لینک ها در سایت های Ahrefs یا Majestic بررسی کنید. این دو سایت بزرگترین پایگاه حاوی لینک هستند، شما با بررسی این دو سایت می توانید پیوند میان سایت ها را تشخیص دهید.

• تصاویر و ویدئوها:

از آنجا که تهیه و تولید عکس و فیلم کمی دشوار است به احتمال زیاد اغلب تصاویر در چندین سایت کپی خواهند شد. اما شما می توانید برای انتخاب فیلم و عکس متناسب با محتوای خود از گوگل استفاده کنید.

یکی از مواردی که می تواند سبب افت جایگاه سایت شما شود، استفاده از بک لینک های مشابه است. برای مثال اگر چندین سایت مختلف به یک لینک پیوند داده شوند یا از یک لینک استفاده کنند این مورد توسط الگوریتم Penguin Google که الگوریتم رتبه بندی گوگل است، شناسایی خواهد شد. و در نهایت به کاهش رتبه سایت شما منجر خواهد شد.

به عبارت دیگر PBN ها مجموعه ای از سایت هایی هستند که متعلق به یک شرکت یا سازمان می باشند. اما در هر یک از وب سایت ها افراد مختلفی برای برقراری ارتباط و ایجاد لینک با سایر سایت ها مشغول به کار هستند. به عبارت ساده تر، به الگویی برای پیوند و لینک مکرر بین سایت ها، پی بی ان گفته می شود.

چگونه می توانید سایت خود را از PBN ها محافظت کنید؟

هیچ مشاور مجربی در زمینه سئو سایت، استفاده از وبلاگ های خصوصی را برای افزایش بازدید یا یا ایجاد لینک به شما توصیه نمی کند. در مواردی که شما فعالیت های سایت خود را به شخص دیگری محول کنید امکان دارد که سایت شما درگیر PBN شود بدون اینکه شما از این موضوع مطلع باشید. اگر شما اقدام به خرید لینک کنید، سایت خود را با خطر جدی مواجه خواهید کرد. سعی کنید با افرادی که به سایت شما سر میزنند تبادل لینک انجام دهید.

شما باید فعالیت های ایجاد لینک را دقیقا تحت نظارت قرار دهید. از روش های که گوگل آن را به عنوان لینک در نظر می گیرد آگاهی پیدا کنید، و مطمئن شوید فردی که لینک ها را برای شما انجام می دهد نیز از قوانین گوگل اطلاع دارد. لینک هایی که برای سایت خود استفاده می کنید باید کاملا شفاف باشند.

بک لینک سئو چیست؟

یک لینک پیوندی است که در هنگام اتصال دو سایت به یکدیگر ایجاد می شود. به بک لینک، پیوند وردی نیز گفته می شود. در سئو بک لینک بسیار مهم است. زیرا سبب اعتبار سایت شما می شود. اهمیت بک لینک در سئو به دلیل این است است که بک لینک به معنای رای اعتماد یک سایت به سایت دیگر است. وقتی چندین صفحه وب یا وب سایت به یک سایت مشخص لینک می کنند موتورهای جستجو به این نتیجه می رسند که آن سایت ارزش لینک کردن را دارد. به همین دلیل بک لینک ها می توانند تاثیر مثبتی در رتبه بندی سایت شما داشته باشند.

بک لینک تایید اعتبار سایت است

چگونه می توانید بک لینک به دست بیاورید؟

یکی از مولفه های اصلی در سئو دریافت بک لینک است. دریافت بک لینک از برخی سایت ها اهمیت زیادی دارد. برای مثال بک لینک از یک سایت پر مخاطب در مقایسه با یک سایت نامعتبر می تواند تاثیر بیشتری در رونق کسب و کار شما داشته باشد. مدیران سایت ها می توانند از موتورهای جستجو بخواهند که فقط لینک های معتبر را دنبال کنند. البته به یاد داشته باشید که نباید همه بک لینک های دریافت شده از وب سایت های دارای اعتبار کم را حذف کرد.اهمیت لینک هایی که شما به سایت ها می دهید نیز مانند بک لینک ها متفاوت است. وقتی می خواهید به یک سایت لینک دهید باید حتما محتوا، متن موجود در صفحه و رتبه در موتور جستجوگر را در نظر بگیرید.

شما با استفاده از محتوای اختصاصی می توانید به بک لینک مناسب دست پیدا کنید.البته در این روش باید زمان زیادی را برای معرفی وب سایت خود به سایر سایت ها صرف کنید. اما اگر می خواهید در زمان کوتاه به بک لینک های مناسب دست پیدا کنید می توانید با سفارش تبلیغات اقدام به خرید لینک کنید. برای انجام این کار باید به صورت هفتگی یا ماهانه این مورد را با کلمات متفاوت و در چندین سایت معتبر انجام دهید.

عوامل موثر در کیفیت بک لینک

اعتبار دامنه، تعداد لینک های خروجی می تواند بر کیفیت بک لینک ها تاثیر بگذارد

• انکر تکست:

کلمه کلیدی که به صفحه دیگر لینک می دهد انکر تکست نامیده می شود. زمانی که شما با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر خود (همان کلمه کلیدی که می خواهید با آن لینک دریافت کنید) سیگنالی مثبت به گوگل می فرستید، گوگل می تواند با توجه به همین انکر تکست رتبه سایت مورد نظر را افزایش دهد.

• اعتبار دامنه:

دومین عامل تاثیر گذار بر کیفیت بک لینک اعتبار دامنه است که توسط شرکت Moz ایجاد شده است. موارد مختلفی می تواند بر اعتبار دامنه تاثیر بگذارد. که مهمترین عوامل موثر بر اعتبار یک دامنه عبارتند از: تعداد لینک ورودی، کلیفیت لینک ها، فعالیت سایت ها در شبکه های اجتماعی و … . همه این موارد می توانند سبب افزایش یا کاهش اعتبار دامنه می شوند. دقت داشته باشید که اعتبار دامنه می تواند در مشخص کردن کیفیت بک لینک نقش اساسی داشته باشد.

• دریافت لینک بر اساس موقعیت سایت:

اگر زبان سایت شما فارسی باشد، اگر بک لینک هایی از دامنه .ir دریافت کنید برای اعتبار سایت شما بهتر است و می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. اما فارسی بودن زبان سایت شما می تواند مانعی برای بین المللی شدن رتبه سایت شما باشد.

• تعداد لینک های داخل صفحه:

گوگل از روش های مختلف برای تشخیص لینک های نرمال و غیر نرمال استفاده می کند. اما اگر تعداد لینک های موجود در صفحه سایت شما نباید زیاد باشد. به عبارت دیگر تعداد لینک های خروجی باید با محتوای سایت شما متناسب باشد. زیرا عدم تناسب تعداد محتوا و لینک های خروجی سایت شما می تواند سبب جریمه از سوی گوگل شود.

ساده ترین راهکارها برای دریافت بک لینک رایگان

• سعی کنید در وب نوشت ها نظر بگذارید:

ممکن است شما روزانه چندین مرتبه از مطالب وب سایت های مشابه با سایت خود را مطالعه کنید. شما می توانید در زیر آن مطالب کامنت بگذارید و آدرس صفحه ای از سایت خود را که مطلبی مشابه با آن مطلب دارد را بنویسید. با این کار می توانید یک بک لینک رایگان دریافت کنید.

• در انجمن ها به گفتگو بپردازید:

شما می توانید برای خود اکانت بسازید. و در انجمن ها با افراد مختلف به تبادل نظر و گفتگو بپردازید. می توانید از آدرس صفحات خود به عنوان امضای در زیر گفتگوها استفاده کنید، یا می توانید در بحث های مشابه با محتوای سایت خود، آدرس صفحه مورد نظر را ارائه کنید.

• از نوشتن پست مهمان استفاده کنید:

در برخی از سایت ها و وبلاگ ها برای کاربران این امکان قرار داده شده است که می توانند پست های خود را در آن سایت یا وبلاگ به اشتراک بگذارند. شما می توانید از این فرصت استفاده کنید. محتوایی مناسب از سایت خود همراه با آدرس آن صفحه را در پست مهمان قرار دهید. با استفاده از این روش شما به سادگی بک لینک عالی دریافت خواهید کرد.

• مطالب سایت خود را در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

شما می توانید از صفحات خود در اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین و فیس بوک برای انتشار پست های سایت خود استفاده کنید. شما با این کار و از طریق شبکه های اجتماعی خود به آسانی برای سایتتان بازدید کننده جذب می کنید.

آیا PBN همان بکلینک است؟

بک لینک به معنی لینک های لایه ای است که در چند لایه و به صورت غیر مستقیم گسترش می یابد. این لینک ها مختلف و متنوع هستند. و می تواند بر ارتقای رتبه سایت شما تاثیر داشته باشند. زمانی که سایر روش ها برای افزایش رتبه جواب خوبی نداده باشد می توانید از PBN استفاده کنید. دقت داشته باشید که PBN با بک لینک فرق دارد. زیرا پی بی ان به معنی مجموعه ای از شبکه های بک لینک خصوصی است. در حالی که بک لینک در اثر ارتباط دو سایت با یکدیگر به وجود می آید و می تواند نشان دهنده اعتبار سایت باشد. و توسط سایت های دارای مالکیت مجزا ایجاد می شود. اما در پی بی ان لینک ها و بک لینک ها توسط مجموعه ای از سایت های دارای یک مالک واحد انجام می شود.

PBN چه ارتباطی به بک لینک دارد؟

یکی از روش های ایجاد بک لینک استفاده از PBN است. اما اگر این مورد به خوبی انجام نشود از طرف گوگل به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. و سبب دریافت جریمه از سوی گوگل می شود. در PBN بک لینک به صورت از طریق روش های خاص و مورد تائید گوگل سبب تقویت سایت شما می شود.

PBN دقیقا چیست؟

استفاده از پی بی ان برای سایت های درآمدزا

PBN یا شبکه خصوصی وبلاگ، شبکه ای از وب سایت های معتبر است که برای ارتقای رتبه بندی شما در گوگل از ایجاد لینک در وبسایت های پولی شما استفاده می کند. وب سایت های پولی در واقع وب سایت هایی هستند که شما برای کسب درآمد آنها را ایجاد می کنید. اصطلاح دیگر PBNS است که به معنی وبسایت های موجود در شبکه پی بی ان است. اما باید بدانید که هیچ یک از این وب سایت ها با یکدیگر در ارتباط نیستند. در تعریف ساده تر باید بگویی. که پی بی ان به معنی مجموعه ای از شبکه ها دارای یک مالک است. و هر فردی می تواند با تهیه و خرید دامنه های وب زنجیره ای از PBN در اختیار داشته باشد. اما توسعه این شبکه پروسه ای پیچیده و دارای هزینه زیاد است. در صورتی که بک لینک های حاصل از این مجموعه دارای کیفیت بالا باشند می توان گفت که شبکه ما بسیار خوب عمل می کند. می دانید بزرگترین نبع قدرت یک سایت، بک لینک است.

آیا PBN قانونی است؟

خیر از نظر گوگل استفاده از PBN قانونی نیست. علیرغم این مورد استفاده از آن دشواری های زیادی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که ما معتقدیم استفاده از پی بی ان گزینه ای مناسب نیست. باید در نظر بگیرید که هزینه ساخت و نگهداری PBN بسیار بالا است. ساخت یک شبکه قوی به بسیار وقت گیر و زمان بر است. با استفاده از PBN ما معمولا از سایت خود و بروزرسانی آن غفلت می کنیم. برای افرادی که سئو کار می کند گوگل بهترین دوست به حساب می آید اما با استفاده از PBN شما این دوست را به دشمن خود تبدیل می کنید. زیرا گوگل استفاده از پی بی ان یا هر نوع سایت مشابه را در دسته کلاه سیاه قرار می دهد. در نتیجه استفاده از آن عملا سبب می شود گوگل به دشمنی با سایت شما اقدام کند.

آیا PBN هنوز هم کارایی دارد؟

پی بی ان هنوز هم کارایی دارد اما بهتر است برای سایت های درآمدزا به کار گرفته شود

گوگل در سال 2014 در مورد استفاده از شبکه PBN هشدار داده است. این هشدار خود گواه کارایی PBN است. زیرا در صورتی که این شبکه کارایی نداشت نیاز نبود گوگل در مورد استفاده از آن هشدار دهد. اما باید بدانید که امروزه شبکه ها بسیار قدرتمند شده اند. همین امر سبب می شود روزانه بین 30 تا 50 هزار دامنه از رده خارج شوند. این دامنه های منقضی شده دارای بالاترین پتانسیل برای ورود به شبکه PBN هستند.

تفاوت PBN و رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در مقایسه با پی بی ان سرعت بیشتری برای افزایش اعتبار و رتبه سایت دارد

در PBN باید بتوانید بک لینک دریافت کنید و این مقوله کمی وقت گیر است. اما حتما باید زمان مورد نظر سپری شود زیرا گوگل در مدت زمان کوتاه به شما امکان دسترسی به رتبه مورد نظر را نمی دهد. نکته دیگر این است که شما باید از کلمات کلیدی مناسب و انبوه استفاده کنید. اما رپورتاژ آگهی یک مقاله خاص است که جنبه تبلیغاتی دارد. اگر شما استفاده از رپورتاژ آگهی را برای افزای رتبه خود انتخاب کرده اید باید بدانید که در کمترین زمان می توانید به هدف اصلی خود دست پیدا کنید.و در سال 2020 رپورتاژ آگهی ها تاثیر بیشتری در افزایش رتبه سایت ها داشته اند. هم PBN و هم رپورتاژ آگهی می تواند سبب افزایش بازدید، ارتقای رتبه بندی و افزایش لینک های دریافتی سایت شما شود. شما باید در گام اول هدف و استراتژی خود از انجام تبلیغات مشخص کنید. اما ما رپورتاژ آگهی را برای دریافت بک لینک به شما توصیه می کنیم زیرا می توانید در مقایسه با پی بی ان در مدت زمانی بسیار کوتاه هر به بازدید و رتبه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

فواید داشتن PBN چیست؟

در BPN به دلیل یکسان بودن مالک تمام سایت ها می توان مانع ورود رقبا به سایت خود شد

شما با استفاده از شبکه PBN می توانید بر تمام سایت هایی که به شما لینک می دهند نظارت داشته باشید. در نتیجه هیچ نگرانی از بابت حضور رقبا در سایت خود نخواهید داشت. تنها نگرانی که برای شما وجود دارد، جریمه شدن از سوی گوگل است. این مورد نیز به آسانی قابل حل است. زیرا شما تمام لینک ها را در اختیار دارید. به همین دلیل می توانید لینک های ضعیف را شناسایی و حذف کنید. از این طریق دیگر با جریمه از سوی گوگل مواجه نخواهید شد. علاوه بر این با استفاده از این شبکه شما نیاز ندارید که تمرکز خود را بر روی محتوای شبکه خود قرار دهید بلکه می توانید با شناسایی دامنه هایی که روزانه به فعالیت خود در گوگل خاتمه می دهند، موضوعات مربوط به محتوای سایت خود را انتخاب نمایید.

دلایل اصلی برای استفاده از PBN

معمولا مدیران برای افزایش نرخ بازدید و موفقیت سایت های خود بر لینک سازی خارجی متمرکز می شوند. به همین دلیل آنها سعی می کنند با تمام تلاش خود اقدام به شناسایی سایت های معتبر کنند. این مورد هزینه بسیاری زیادی را به مدیران شرکت ها تحمیل خواهد کرد. حتما می تواند بک لینک علاوه بر این می تواند سبب ارتقای رتبه سایت شود می تواند دردسرهایی نیز به دنبال داشته باشد. مثلا ممکن است سایتی را انتخاب کنید که فعالیت خود را در گوگل کاهش داده یا حتی دیگر بر روی فعالیت های انجام شده در سایت شما متمرکز نیست.

علاوه بر این ممکن است سایت های رقیب بتوانند فعالیت شمات را رصد کنند. و با ارزیابی اقدامات شما بتواند با ارائه محتوا و خدمات بهتر، از سایت شما سبقت بگیرند. بعلاوه سایت های معتبر نیز ممکن است برای لینک سازی از شما هزینه دریافت کنند. همه این موارد می تواند دلیل و انگیزه اصلی مدیران سایت های برای استفاده از PBN باشد. زیرا با استفاده از پی بی ان می توایند می توانید دقیقا بر لینک سازی نظارت داشته باشید.

روش های مختلف لینک سازی در PBN

در PBN بیش از 250 روش مختلف برای لینک سازی وجود دارد. البته تنها در حدود 25 درصد از این روش ها دارای تاثیر مثبت بر رتبه سایت هستند. اغلب روش های PBN یا فاقد تاثیر هستند یا می توانند سبب جریمه توسط گوگل شوند. حتما باید قبل از قرار دادن بک روی روی صفحه سایت، آن را امتحان کنید. بعد از اینکه بک لینک را روی سایت خود قرار دهید و کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید، سایت شما می تواند برای کاربران در رتبه یک یا برای برخی در رتبه دو قرار بگیرد.

  1. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/20/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.htm
  2. https://webkav.persianblog.ir/DvWQoayL7lcpL178rdm9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
  3. http://seowebmaster7.sitearia.ir/post-326488.html
  4. https://seo77.weblog.com.co/Post/9/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.html

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 89
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 462
  • بازدید سال : 681
  • بازدید کلی : 8237
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی